21 days challenge hit the gym deel 3

21 days challenge hit the gym deel 3.

21 days challenge hit the gym deel 3. Ondanks dat ik echt van plan ben om iedere dag in de gym te gaan bewegen denk ik dat het misschien niet zo’n slecht idee is om af en toe de sportschool over te slaan voor een uur dansen of yoga thuis. Omdat op deze manier mijn lichaam en spieren ook wat rust krijgen om te herstellen van al het sporten dat ik heb uitgeoefend.

Hit The gym dag 4

Ik begin te wennen aan de idee dat ik iedere dag moet gaan sporten. Maar door mijn werk moet ik wel heel vroeg gaan sporten

⇒ begin 20 minuten met de cross trainer.

⇒ Dan 10 minuten op de fiets

⇒En 30 minuten de been en buikspieren trainen met verschillende apparaten en gewichten.
21 days challenge hit the gym deel 3

21 days challenge hit the gym deel 3

Het eindresultaat. Ik weeg op dit moment 58.2 kg. Dat is minder dan toen ik begon. Wel moet ik zeggen dat ik normaal eet en snoep. Ik let niet op wat ik eet en volg geen dieetplan. Ik voel me wel een stuk energieker dan 4 dagen geleden. Wat me nog meer motiveert om door te gaan met sporten.

Normaal gesproken sportte ik al drie keer per week. Maar door de 6 weken vakantie tot 17 augustus 2015 heb ik drie keer per week niet volgehouden. Daardoor deze 21 days challenge om alles weer op te pakken. Als iets jammer is, is het dat ik mezelf laat opjagen door mijn eigen gevoel van druk druk…druk. Ik moet mijzelf aanleren om meer los te laten.

Ik denk dat ik vanaf nu niet hoef te vertellen hoe mijn sportroutine is. Ik doe iedere dag gewoon andere oefeningen met andere apparaten en ik zorg dat het iedere zwaarder wordt, langer en intensiever dan de keer daarvoor. Als jullie ook sporten, dan heb ik wat extra tips aan het eind van deze post.

 

 21 days challenge hit the gym deel 3 21 days challenge hit the gym deel 3

 

Wat ik besef is dat mijn eetroutine echt moet verbeteren. Niet omdat ik van plan ben om af te vallen, maar omdat ik beter kan eten. Als je aan het sporten bent, wil je gewoon vanzelf gezonder gaan eten. Kennen jullie dat gevoel? Heb je dat ooit gehad wat ik nu heb?

De eerste drie dagen van 21 days challenge heb ik voor mezelf opgeschreven wat ik eet. En ik word er echt niet blij van, wat ik ontdekte. Ik eet op dit moment gewoon te weinig groeten en fruit En ik eet ook niet gevarieerd genoeg. De laatste twee maanden ben ik te druk met de opzet van deze blog. Soms schiet supergezond eten er ook bij in. Ik weet het, het is geen goed excuus.
Dat zal de grote aanleiding kunnen zijn dat ik me zo moe voel. Ondanks dat de vakantie periode van 6 weken is geweest!

 

21 days challenge hit the gym deel 321 days challenge hit the gym deel 3

 

Het was gewoon niet verstandig van mij om aan de blog te beginnen voor de vakantie tijd. Aan de andere kant, is er wel geschikt moment voor? Het eindresultaat is dat ik heel blij ben met mijn blog die jullie nu lezen. En ik probeer nu weer mijn oude leven op te pakken en 21 days challenge zal mij er bij helpen.

Normaal gesproken besteed ik veel tijd en aandacht aan mijn maaltijden, maar als je het wat drukker hebt, dan wordt dat ook minder. Tot nu toe is het eten dat ik op de Choosebeautiful.NL post vrij simpel en makkelijk. En dit was mijn reden. Aangezien ik nu twee maanden verder ben met Choosebeautiful.NL, heb ik nu meer tijd om alles weer tot de orde te roepen.

Hit the gym dag 5: Ik hou het vol tot nu toe. Het valt niet altijd mee qua tijdindeling. Sport op zich is geen straf. Het gehaast omdat ik daarna moet werken vind ik af en toe wel storend. Maar ik geef niet op 😉

 

tipstips

 

1. Voor een sterke buik heb je de ondersteuning van je rug en een sterke rug nodig.  Dat geldt ook andersom. Dus is het heel erg belangrijk om alle spieren goed en in balans te trainen.

2. Als je iedere dag traint, net als ik nu, wissel de oefeningen af. Zorg dat het gevarieerd blijft. Daar boek je de beste resultaten mee met je work out. Geef de spiergroepen de tijd om te rusten en te herstellen dan bereik je beter resultaat van je work-out.

3. Gebruik maken van je sportinstructeur die rondloopt in je sportschool. Ze zijn ervoor om je te helpen. Vraag wil je wilt bereiken en welke oefening het beste bij je past.

4. Blijf gedurende de work-out voldoende drinken. Zelfs als je geen dorst hebt. Maar niet te veel zodat je er last van krijgt terwijl je aan het sporten bent.

 

21 days challenge hit the gym deel 321 days challenge hit the gym deel 3

 

5. Laatste maar heel belangrijke tip van vandaag is: Geniet! Zorg dat je geniet in alles wat je doet. En sommige dingen moet je leren om van te genieten als je weet dat het goed voor je is, zoals sporten.

Ik heb de eerste week nog niet eens gehad. Nog een lange weg te gaan voor me. Wel kan ik op dit moment al concluderen dat ik me al beter voel en beter doorslaap door het sporten. Zie sport niet als last maar als een belangrijke essentie om je lichaam te onderhouden. Je hebt er maar eentje van, dit lichaam, waar je je hele leven mee moet doen. Zorg er goed voor! beloof je het?

Lees ook: 21 day challenge Hit The Gym Deel 1Hit The Gym Deel 2  en Hit The Gym Deel 4

 

21 days challenge hit the gym deel 321 days challenge hit the gym deel 3

Leave a comment

Your email address will not be published.